Magunkról

Az IDEA Intézet

Az IDEA Intézet 2017 óta működik, több mint 800 kutatási és elemzési projektet hajtott végre üzleti, akadémiai, politikai és NGO-megrendelőknek, EU-s szervezeteknek. Független kutató, elemző és tanácsadó cégként segítünk mélyebben megérteni az egyének és a társadalmi csoportok viselkedését, hogy irányt mutathassunk az egyre gyorsabban változó világban, és lendületet adjunk a sikeres döntésekhez.

Társadalomkutató intézetként küldetésünk, hogy erősítsük a demokratikus nyitottságot, információkat és impulzusokat adjunk a demokráciát és a politikai pluralizmust garantáló intézmények, közösségek számára. Ennek jegyében az IDEA Intézet nyilvános szerepléseivel, elemzéseivel, a közvéleménykutatás és a progresszív politika újragondolását is elő kívánja segíteni.

 

Szakértelem és tapasztalat

Az intézet csapatát szociológusok, közgazdászok, politológusok és marketing szakemberek alkotják, akik több mint 20 év elemzési és tanácsadási tapasztalattal, kiterjedt szakértelemmel végzik a hazai és nemzetközi projektek teljeskörű lebonyolítását.

 

Tradíciókra épített innováció

Munkánk során változatos elemzési eszközökkel ötvözzük a megalapozott társadalomkutatói tudást, hogy testreszabott és átfogó módon tudjunk megoldásokat nyújtani. A tradicionális kvantitatív és kvalitatív kutatási megoldásokat folyamatosan fejlesztjük, és egyedi, adatalapú innovációkkal bővítjük.

 

Tudományos háttér

Több munkatársunk egyetemi oktató vagy PhD-s kutató, akik akadémiai tudásukat elmélyítve segítik, hogy a különböző kutatások és a módszertani fejlesztések tudományos alapokon történjenek. Intézetünk rendszeresen bonyolít tudományos kutatásokat hazai és nemzetközi szervezeteknek, egyetemeknek.

 

Vezető munkatársaink 


Böcskei Balázs

Politológus, politikai elemző, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója. 

Korábban a Több éven át az ELTE TÁTK Emberi Jogi és Politikatudományi Tanszék választási tanulmányok szakirány oktatója, 2019-től a Milton Friedman Egyetem Nemzetközi és Politikatudományi Tanszékének adjunktusa. A Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézetének tudományos segédmunkatársa, az ELTE ÁJK Politikatudományi Intézetének doktorandusza, 2008-2012 között a Fordulat c. folyóirat főszerkesztője. Folyamatosan publikál hazai és nemzetközi folyóiratokban, számos tanulmánykötet szerkesztője, a hazai elemző műsorok állandó vendége.

Legutóbbi könyve: Böcskei Balázs-Német Szilvi (2021): Toxikus technokultúrák és digitális politika Érzelmek, mémek, adatpolitika és figyelem az interneten. Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Intézet-Napvilág. 

 

Sütő Anna
Szociológus-közgazdász végzettségű szakember, az IDEA Intézet kutatási igazgatója. 

Az ELTE Interdiszclipináris Doktori Iskola hallgatójaként vizsgálja a social mediában keletkező adatokat és azok társadalmi vonatkozásait, szakterülete az ifjúságkutatás és a környezetvédelmi attitűdök kutatása, digitális szociológia területen több kurzus tartásában közreműködött az ELTE Szociológia szakon. Tizenöt éves kutatói tapasztalattal rendelkezik, társadalomtudományos, közvéleménykutatói és üzleti tevékenysége során a hagyományos kvalitatív és kvantitatív megközelítések használata mellett big data és social media-alapú módszertanok fejlesztésével foglalkozik, vizsgálja a social mediában keletkező adatokat, azok társadalmi és piaci vonatkozásait.

 

Báldy Barbara
Szociológus, az IDEA Intézet vezető elemzője, kutatója. 

Diplomáját a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szerezte, jelenleg a Semmelweis Egyetem Mentális Egészségtudományok Doktori Iskola ösztöndíjas hallgatója. Konferenciák rendszeres előadója és széles tapasztalattal rendelkezik mind társadalomtudományi, mind piackutatási területen. Fő kutatásmódszertanai a klasszikus kvalitatív és social listening/netnográfia. Kutatási területei: társadalomtudományi kérdések, egészségügy és egészségügyi rendszerek működése, betegbiztonság.

 

Molnár Péter
Szociológus, az IDEA Intézet vezető elemzője. 

1998-ban végzett az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, kutató szociológusként. Kvantitatív és kvalitatív módszertani területeken is jelentős tapasztalatokkal rendelkezik, marketing-, piac- és társadalomkutatások elvégzésében egyaránt jártas.